St. Vincent - Just The Same But Brand New (中文歌詞)

St. Vincent - Just The Same But Brand New

此為個人翻譯 非轉載 歡迎討論不吝指教  
若分享請註明出處  翻譯 Lucas


在街上的人們早已包圍了你
那時你在第二大道遊走

The people in the street had overtaken you
By the time you rounded Second Avenue



於是我走開了
所有的香水
聞起來一樣
但卻是不同感受

So I walked away
All perfumed
Felt just the same
But brand new



從你寫的字裡行間,我找遍了可能的線索和規則
這些信就這樣草草地停在六月

And anything you wrote I checked for codes and clues
The letters stopped unceremoniously in June



於是我把信中IA
換成你的
我還是一樣的我
但卻是嶄新的

So I changed my I's
And A's to yours
I'm just the same
But brand new



我會盡力體會那失重的感受,現在也是
我可能不行,我可能無法,我可能錯了
但是親愛的,我相信我做得到

And I do my best impression of weightlessness, now too
And I might be wrong, I might be wrong, I might be wrong
But honey I believed I could



就這樣漂走
懸空著
我還是原本的我
但對你來說,卻是全新的

Float away
Dangling
I'm just the same

But brand new to you

留言

這個網誌中的熱門文章

Lana Del Rey - Radio (中文翻譯)

Guns N' Roses – Sweet Child O’ Mine (中文翻譯)

John Lennon – Jealous Guy (中文翻譯)